Halloweeeen in NYC! - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Halloweeeen in NYC! - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Halloweeeen in NYC!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

02 November 2013 | Verenigde Staten, Queens

Het is al een maand geleden dat ik een blog heb geschreven. Ik had gezegd dat ik er voortaan elke week een zou schrijven, maar de tijd gaat zo ongelofelijk snel! Ik heb zoveel nieuwe dingen gezien en meegemaakt sinds mijn vorige blog, dat ik het nooit allemaal kan vertellen.

Het gaat nog steeds goed hier en heb het enorm naar mijn zin. Naarmate de feestdagen dichterbij komen krijg ik het steeds drukker op mijn stage. Ik heb wel een echt ritme gevonden hier in New York. Door de weeks werk ik natuurlijk elke dag en in de avond ga ik dan meestal of naar de sportschool of een avondje relaxen. Ik ben het niet gewend een volle werkweek en deze stad is al zo enorm druk dus ik ben behoorlijk moe s'avonds! Vanaf donderdag begint het leukste deel van de week. Meestal ga ik wat drinken met wat meiden in Manhattan op donderdagavond en dat kan tot in de late uurtjes doorgaan. Ik ben dan ook vaak super blij als het vrijdagmiddag 6 uur is en het weekend kan beginnen. Ik probeer in het weekend zoveel mogelijk nieuwe dingen van New York te zien. Nieuwe buurtjes en wijkjes en winkels die nog op mijn to-do lijstje staan.

Als je in New York bent moet je natuurlijk 1x het Vrijheidsbeeld hebben bezocht en dat hebben ik en mijn huisgenootje dan ook gedaan met de gratis boot die er heel dicht langs vaart. Helaas stond er zo een harde wind dat je op de foto's mijn gezicht niet meer kunt zien door de hoeveelheid haar die ervoor waait! Het is niet alleen leuk om het Vrijheidsbeeld te zien, maar de Skyline van Manhattan is prachtig vanaf een boot!

Op een woensdagavond was er een event van T-Mobile midden in de stad in Bryant Park, waar ik via mijn stage achter was gekomen. Het was een concert van Shakira en ik had 2 kaartjes bemachtigd dus ik was er samen met mijn huisgenootje naartoe gegaan. Het was een geweldige avond. Midden in Manhattan tussen de wolkenkrabbers een live concert van Shakira in het park! Het kan niet gekker hier in New York, alles is mogelijk.

Ik heb er zolang naar uitgekeken: Halloween in New York!! Vanaf begin oktober zijn de huizen en de winkels al versierd met Halloween decoratie en het ziet er heel leuk uit. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kan het kopen met een Halloween thema. In Nederland heb ik nooit Halloween gevierd dus moest ik dat natuurlijk mee gaan maken. Op een zaterdag ben ik naar de grootste Halloween store van New York gegaan en ik kwam er 4 uur later pas uit... Ik had geen idee wat voor kostuum ik wilde en ze hadden werkelijk alles. De winkel was 3 verdiepingen hoog en twee straatblokken lang. Ik heb alles in mijn handen gehad en heb mijn ogen uitgekeken, zo leuk was het! Uiteindelijk heb ik gekozen om als iemand uit het leger/soldaat te gaan, omdat ze daar veel leuke accessoires voor hadden.

Het blijkt dus dat Halloween hier 2 weken lang gevierd word. Ik had geen idee en dacht dat het alleen de 31e was, maar afgelopen weekend was heel de stad al bezaaid met mensen in kostuums. Zelfs door de weeks en overdag zag je de meest unieke voorbij komen. Op mijn stage kunnen ze er ook wat van en zo kwam mijn baas bijna elke dag binnen in een ander kostuum, haha.

De dag voor Halloween ben ik s'avonds naar een Halloween Boat Cruise geweest op de Hudson River. Helaas was het al om 7 uur en had ik geen tijd om mij thuis te verkleden en was niet slim geweest om mijn kostuum mee te nemen. Toch was deze avond, ondanks dat ik geen kostuum had, super gezellig. Ik was met een groepje van 5 meiden gegaan. De boot vaarde in totaal 2 uur lang en de Skyline van Manhattan was nog mooier in het donker, omdat je alle lichtjes kan zien. Ik heb bijna alleen maar buiten gestaan om van het uitzicht te kunnen genieten. Echt prachtig! Ook vaarden we langs het Vrijheidsbeeld en deze was mooi verlicht.

En gister was het dan zover, Halloween Eve! In New York houden ze enorm van parades en de Halloween Parade van New York is een van de grootste en bekendste van de wereld. Na mijn werk ben ik er heen gegaan met een vriendin uit mijn klas (uit Nederland) die net aangekomen was in New York, super gezellig! Ik zou haar ontmoeten bij het metro station dat dichtbij de parade zou zijn, maar het duurde even voordat ik haar kon vinden. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zoveel mensen gezien. Het was een gekkenhuis! Natuurlijk wel leuk omdat iedereen in kostuum was. We hebben eerst gezellig bij een pizzeria gegeten en zijn daarna naar de parade gaan kijken. De parade was spectaculair, maar ik had ook het gevoel dat ik zo snel mogelijk weg wilde. Je kon je gewoon niet bewegen, zoveel mensen! Toen we naar mijn huis wilde gaan om ons te verkleden voor het feest waar we die avond naar toe gingen bleken alle metrostations dicht te zijn, omdat het te gevaarlijk was om met zoveel mensen ondergronds te lopen. Wij dachten heel slim te zijn om een taxi te nemen. Dit bleek echter het tegendeel, want onze taxi chauffeur was zo slim om dwars door de mensenmassa te gaan rijden. Je snapt wel dat lopend naar huis dan zelfs sneller gaat (en de meter blijft loper!)

Uiteindelijk toch thuis aangekomen, verkleed en naar het feest gegaan. Overal waar ik keek en liep zag ik mensen verkleed op straat. En dan praat ik over miljoenen mensen, feestend en zingend. Ik vond het indrukwekkend en zo leuk om te zien dat er niemand in heel New York is die niet meedoet aan Halloween. Het was een geslaagd feest met de meest bizarre acts met vuur en alles erop en eraan. Een echte Halloween sfeer.

In Nederland heb ik Halloween nooit leuk gevonden, maar ik ben nu een enorme fan! Wat heb ik het leuk gehad. En de kinderen gaan hier echt langs de deuren voor snoep. Ik was niet thuis rond die tijd want dat had ook erg leuk geweest.

Op naar de Kerst! (Ja, ik heb de kerstdecoraties al in de winkels gezien hoor)

Ik heb nog zoveel meer te vertellen, maar ik houd het voor nu even bij mijn Halloween ervaring. Dit weekend heb ik nog geen plannen gemaakt, maar het is onmogelijk om je hier te vervelen. Volgend weekend komen Levi en Nuance al en daar heb ik enorm veel zin in!

  • 06 November 2013 - 15:00

    Oma:

    Hoi Nikki,

    Wat heb je weer een prachtig verhaal geschreven! We beleven op deze manier alles met je mee.
    We hebben zondag naar je uitgekeken tijdens de marathon, maar je niet gevonden. Zo te zien was het verschrikkelijk koud.Iedereen liep ingepakt met mutsen en sjaals.
    Is je kamer wel warm te krijgen met die vreemde kachel?
    Van Shakira heb ik een nummer op een Afrika DVD gezet, als achtergrond muziek. Waka Waka (this time for Africa). Heerlijk om naar te luisteren!
    Als je gaat "drinken met de meiden" drink je dan iets met alcohol of is dat onmogelijk?
    Ook bij ons is overal de kerstversiering in de winkels al klaar, (Intratuin) De lelijkste kerstbomen staan er met afschuwelijk gekleurde ballen.
    Morgen komen mam en Ronald weer eten bij ons, ik maak dan Boef Bourguignon, met veel rode wijn.
    Ik maak het voor de eerste keer, dus misschien is het niet te eten.
    Heerlijk dat vrijdag Levi en Nuance komen. Maak er maar een geweldig weekend van.
    Het fotoalbum van Maleisië is klaar. Het is prachtig geworden. We krijgen heimwee als we de zon en de prachtige stranden zien.
    Lieverd, ik weet niets meer te vertellen. geniet van alles en denk zo nu en dan aan ons, maar niet te veel hoor!
    Tot de volgende keer en een dikke kus van oma en opa

  • 06 November 2013 - 21:40

    Nikki Westerman:

    Hoi oma en opa!

    Zou leuk zijn als je me had kunnen zien tijdens de Marathon maar het was enorm druk! En inderdaad koud en daar had ik me niet goed op voorbereid. Van de ene op de andere dag is het heel koud geworden en heb mijn herstjas ook moeten overslaan. Ik zou ook wel graag naar Maleisie gaan naar de zon hoor!

    Hier is nu net alle Halloween versiering weg en begint de kerstversiering te komen. In bakkerijen zie je al de kerstthema's maar op straat heb ik er nog niks van gemerkt. De grote schaatsbaan bij Rockerfeller Center is wel open. Op diezelfde plaats hebben wij toen friet gegeten daar beneden, gek he.

    Vind het heel leuk dat Levi en Nuance komen vrijdag. Word weer een heel toeristisch weekend denk ik. Leuk dat mam en ro elke week komen eten. Ik kom vanaf januari ook wel mee als je spinazie of hachee maakt!

    Liefs Nikki

  • 11 November 2013 - 12:59

    Sjaan Bakker:

    Hallo Nikki,
    Het was al een poos geleden, dat ik iets van jou gelezen had.
    Ik kreeg steeds geen resultaat, maar nu ben ik weer helemaal bij.
    Wat maak je allemaal leuke dingen mee en heb je al veel gezien.
    Is jouw werk ook wat je ervan had verwacht?
    Ik kijk weer uit naar jouw volgende verslag.
    Liefs en veel plezier van tante Sjaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 10341

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: