Liefs uit NYC - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Liefs uit NYC - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Liefs uit NYC

Blijf op de hoogte en volg Nikki

05 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Queens

Ik zou eigenlijk een dagboek moeten bijhouden en elke dag op moeten schrijven wat ik mee maak. Het is alweer twee weken geleden dat ik een blog heb geschreven en ik ben nu al vergeten wat ik in de afgelopen twee weken allemaal heb gedaan en heb meegemaakt. Ik zal dus maar gewoon mijn leukste belevenissen vertellen!

Laat ik maar beginnen te vertellen dat ik het nog steeds super naar mijn zin heb hier. Als het kon zou ik nooit meer terug naar huis komen.. Deze stad doet wat met je als je er eenmaal woont. Vorige week realiseerde ik me dat ik me heel New Yorks voel en mij helemaal heb aangepast aan de stad. Ik word niet meer aangesproken als toerist, weet precies wanneer het stoplicht op groen springt en weet de exacte momenten om door rood te kunnen lopen. In het begin vond ik de drukte vreselijk, maar nu zie ik het niet eens meer. Ik heb het New Yorkse ritme al helemaal te pakken en ook bij mij lijkt het net alsof ik altijd haast heb, zoals iedereen hier haha. Langzamerhand zakt het 'OMG IK LOOP IN NEW YORK'-gevoel weg en loop ik door de straten alsof ik er thuis hoor. Dit ook omdat ik de stad en de weg al goed onder de knie begin te krijgen. Ken de leuke plekjes en hoef niet meer te zoeken waar ik heen moet. Yes, ik ben ingeburgerd na 5 weken!!

Ik ben hier natuurlijk voor mijn stage. Tot nu toe heb ik het super erg naar mijn zin en het bedrijf waar ik werk is geweldig. Het past helemaal bij mij en ik ben op de plaats waar ik wil zijn. Ik ben dan wel een stagiaire, maar ik voel me wel deel van het team en dat is heel fijn. Ik word overal bij betrokken en iedereen is heel open. Ik wist van te voren niet precies wat ik kon verwachten. Het enige wat ik wist was dat ik Public Relations wilde gaan doen. En door deze stage ervaring ben ik hier nog zekerder van geworden. Dit is wat ik later wil doen en een PR ervaring in New York zal mij goed op weg helpen denk ik!

Nu ik al 5 weken stage loop krijg ik steeds meer verschillende taken. Niet alleen van mijn stagebegeleider, maar ook krijg ik projecten van mijn baas en daar leer ik het meest van. Zo moest ik een kleine bedrijfsanalyse maken en de zwakke kanten van het bedrijf noemen, die we daarna hebben besproken. Ook heb ik onderzoek gedaan naar nieuwe potentiële klanten voor het bedrijf. Projecten als deze waardeer ik heel erg, omdat er serieus naar mijn mening wordt gevraagd en hier ook iets mee gedaan wordt. Natuurlijk krijg ik als stagiaire ook de 'vervelende' taken, die ik juist ervaar als iets leuks. Zo wordt ik vaak de deur uit gestuurd om pakketjes te bezorgen of op te halen bij klanten. Laatst kreeg ik de opdracht om een brief op te halen bij een van onze klanten, Pratima. Dit is een beautysalon. Ondanks dat ik weet dat het bedrijf zich specialiseert in de luxere merken stond ik wel even verbaasd te kijken toen ik ontdekte dat Pratima de buurvrouw is van Tiffany's en Chanel. Ik moest 30 minuten wachten, dus heb ik mooi even kunnen windowshoppen!

Verder heb ik wat business meetings mogen bijwonen en heb ik voor een event ruim 50 goodiebags in elkaar geknutseld, altijd leuk!

Ook heb ik weer wat feestjes via mijn werk meegemaakt. Vorige week woensdag ben ik naar een charity event van actrice Goldie Hawn geweest. Ik zou hier eigenlijk met mijn baas heen gaan, maar hij was te druk en ben ik uiteindelijk maar alleen gegaan, wat helemaal niet erg is want overal in New York, waar je dan ook mag zijn, beginnen onbekende mensen zomaar een praatje met je te maken. Dit was de tweede keer sinds ik hier ben dat mijn naam op 'de lijst' stond en ik blijf het leuk vinden (sorry, haha).

Vorige week donderdag heb ik een drankje gedaan met mijn oom en tante uit Nederland die in New York waren, wat erg gezellig was! Later die avond had ik een ander event, een rooftop Fashion Show. Het was op het dak van hotel: Dream Downtown, wat bekend staat als 1 van de beste rooftops in New York. En het was waanzinnig. Ik heb bijna de hele avond buiten gestaan en naar het uitzicht gestaard. Ik zal bij deze blog wat foto's ervan toevoegen! Ik was samen met mijn huisgenootje en na de Fashion Show zijn we naar een ander hotel met rooftop geweest. Zelfde verhaal, prachtig. De drankjes kan ik alleen niet betalen, maar dat is dan ook het enige minpuntje.

Verder had ik nog een gezellig verjaardagsdiner bij een Vietnamees restaurant van een vriendin en zijn we daarna drankjes gaan doen. Het is hier nog steeds een graadje of 24 dus ben ik samen met mijn huisgenootje naar Central Park geweest afgelopen zondag.

Verder heb ik veel gesport en geshopt. Ik ben vast en zeker van alles vergeten, maar ik heb wel weer genoeg verteld! Ondanks dat ik hier een fantastische tijd heb en deze stad nooit meer wil verlaten, mis ik iedereen thuis wel! Ik heb deze week dan ook super leuke berichten gehad. Levi en Nuance komen mij 8 november voor 5 dagen opzoeken, Gino komt hier met Kerst 10 dagen en in januari komt Tamara voor een week hierheen! Super!

Dat was het weer! Ik heb er nu al ruim een maand opzitten, maar gelukkig nog 4 maanden te gaan.

Liefs uit NYC
XXXXX

....Vind de reacties die ik steeds krijg op mijn blogs heel leuk!

• 05 Oktober 2013 - 07:53

Ellen Panda :):

Hee Nik! Wat gaaf zeg! Begin aardig jaloers te worden haha ;)
    De tijd gaat vast en zeker veel te snel? Geniet maar volop! Deze
    gave ervaring moet je goed benutten dus geniet van alle feestjes ;)

Liefs Ellen!

• 05 Oktober 2013 - 10:56

Karin Verbeek:

Hoi nik. Wat een ervaring! En je bent nog niet eens op de helft!! Wat leuk wat jij allemaal meemaakt. En ook heel fijn dat je stage zo naar je zin is. Alleen niet in New york blijven hoor! Zwijndrecht is ook heeel leuk!!

• 06 Oktober 2013 - 13:52

Oma:

Lieverd,
    Ik heb genoten van je verslag. Je kunt onderhand wel een boek schrijven over al je belevenissen in NYC.
    Wat zou ik graag eens om een hoekje willen kijken. Van mama word ik dagelijks op de hoogte gebracht van alles wat je meemaakt. Heerlijk dat je stageplek zo bevalt en dat het zeker een goede keuze is geweest voor je verdere studie.
    Vorige week zijn opa en ik naar de bioscoop geweest. Kaartjes van mama en Ronald gekregen voor m'n verjaardag. We hebben enorm genoten van de film " de Nieuwe Wildernis". We zijn in geen jaren naar een bioscoop geweest! Heeft wel naar meer gesmaakt.
    Ik ben nu bezig een fotoboek van de foto's van Maleisië te maken. Moeilijk, want ik kan niet kiezen uit de ruim 3000 foto's. Wat lijkt het al weer lang geleden dat we daar waren. Ik ben benieuwd naar al je foto's van New York. Opa fietst nog erg veel, laatst had hij een lekke band en moest terug naar huis lopen vanaf ongeveer de Munnikensteeg.
    Schrijf maar weer gauw een nieuw verslag van al je belevenissen en vergeet vooral niet zo nu en dan aan Zwijndrecht te denken.
    We missen je, maar genieten met je mee.
    Liefs en knuffels van oma en opa Zwijndrecht.

• 15 Oktober 2013 - 09:05

Julia De Wijn:

Lieve Nikki,
    Wij zitten nog na te genieten van onze NY ervaringen met ruim 800 foto's. Nu nog een fotoboek maken. Daar voor moet ik bij oma in de leer. Ik vond het ook heel gezellig je daar even te ontmoeten. Fijn dat Levi ook nog komt, zo heb je steeds een stukje thuis in NY.
    Ik heb met Evelien & Barbara een spaarpotje aangelegd voor een volgend tripje!
    Ben je al bij Century 21 geweest? Ik kan me voorstellen dat de stad nu helemaal in de ban van Halloween is en daarna zal de kerstgekte wel losbarsten. Ook een belevenis op zich!
    Geniet maar lekker verder en hou ons op de hoogte! Veel liefs, Juul