Thanksgiving, Black Friday, YES! - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Thanksgiving, Black Friday, YES! - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, Black Friday, YES!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

05 December 2013 | Verenigde Staten, Queens

De tijd gaat snel, ik heb het druk en super naar mijn zin! Hierdoor vergeet ik wel af en toe een blog te schrijven. Sorry als jullie razend benieuwd waren naar mijn belevenissen, haha.. Omdat het al een tijd geleden is ga ik maar gewoon mijn leukste ervaringen en herinneringen vertellen.

Ik ben 2 weken geleden naar mijn eerste Broadway voorstelling geweest. Op vrijdagavond ben ik naar Romeo & Juliet gegaan met, jawel, Orlando Bloom als Romeo! Ik had er enorm veel zin in, maar ik had verwacht dat ik toch niet veel kon zien omdat de kaartjes heel goedkoop waren. Eenmaal binnen zaten we bijna helemaal vooraan! En ik zat ook nog een naast de deur waar de acteurs in en uit liepen tijdens de voorstelling. Hierdoor stond Orlando Bloom dus zo nu en dan een meter van mij vandaan. Aan het einde van de show werd zijn shirt geveild voor maar liefst 1300 dollar voor een goed doel. Ik vond dit bod net iets te hoog.. Maar de ervaring was super!

Ook ben ik op Broadway naar de bioscoop geweest en dat was ook heel nieuw voor mij. Hier in Amerika zijn de snacks niet beperkt tot chocola, snoep en popcorn. Je kan hier hele menu's kopen om in de zaal op te eten. Hotdogs, hamburgers, hele pizza's en friet. Ook was mijn kleine cola een liter of 2. Dit had ik in New York nog niet eerder meegemaakt, terwijl ik dat wel had verwacht van Amerika. New York is toch maar steeds een land opzich.

Vorige week had ik voor het eerst sinds ik hier ben een dag vrij. Het was Thanksgiving! Al dagen waren ze op mijn werk enthousiast en konden ze over niks anders praten dan eten. Voor mij was het allemaal nieuw en ik voelde er ook niks speciaals bij. Maar de ervaring is top. Op woensdagavond ben ik wezen stappen waarna ik om 5 uur s'ochtends thuis kwam. Na 3 uur slaap ben ik met moeite opgestaan, maar ik moest en zou naar de beroemde Macy's Thanksgiving Parade gaan. Iedereen lag nog in coma dus ik ging zelf maar richting de stad. En wat was het een drukte! Dit was ik al gewend, want wanneer er iets gevierd word in de stad komt iedereen er op af en kan je haast niet meer normaal op straat lopen. De parade was fantastisch. Ballonnen zo groot als huizen vlogen door de straten van New York. Clowns, dansers, muziekbands, een en al gezelligheid. De rest van de dag ben ik alleen door New York gedwaald. Heerlijk vind ik dat. Lopen door de stad, geen haast en genieten van al het moois om me heen. De stad is prachtig nu de Kerstperiode is aangebroken. Je ziet niks anders dan lichtjes, versieringen en kerstbomen. Eenmaal thuis was ik doodmoe, maar tijd om te slapen was er niet. We moesten ons haasten naar de supermarkt om eten te halen voor ons Thanksgiving diner. We waren met een groep van 7 en iedereen zou wat te eten maken. Ik heb nog nooit zoveel eten bij elkaar gezien. Super gezellig was het en daarna hebben we ons verplaatst naar een Irish Pub in de buurt waar we drankjes hebben gedaan. Ondertussen was Black Friday aangebroken en de winkels gingen dan om 8 uur s'avonds open tot de volgende dag s'avonds 10 uur! Ik ben dus na de drankjes in de bar de metro ingestapt en richting de stad gegaan om midden in de nacht dat gaan shoppen. Aangekomen om 1 uur s'nachts ben ik bij de Victoria Secret begonnen en daarna naar de Macy's gegaan. Ik had helemaal niet het gevoel dat het midden in de nacht was, want het was zo druk in de winkels ! De aanbiedingen waren groots, dus midden in de nacht shoppen was zoon slecht idee nog niet. Wanneer ik uit de Macy's kwam was het al half 7 s'ochtends en er waren nog zoveel winkels waar ik nog naartoe wilde. Ik besloot om maar niet meer naar huis te gaan om te slapen, maar om door te shoppen! Toen de klok rond 5 uur in de middag sloeg kon je me opvegen. Ik ben serieus nog nooit zo moe geweest. Ik was al 15 uur lang aan het shoppen en ik was al 35 uur wakker. Maar de ervaring was top. Black Friday had ik niet willen missen! Om 6 uur lag ik in me bed en ik ben niet meer wakker geworden..

Dat weekend heb ik ook niet veel gedaan, ik was nog steeds heel moe. Ik had nog twee winkels op mijn lijstje, en aangezien de Black Friday kortingen hier echt de hele week zijn, ben ik alweer gaan shoppen. Alsof ik niet al genoeg winkels had gezien!

Afgelopen zondag was niet mijn dag. Ik moest naar de wasserette en toen ik terug kwam was mijn Iphone nergens te vinden. Zo snel als ik kon rende ik terug naar de wasserette om te zien of ik hem had laten liggen op de kastjes. Tot mijn grote schrik hoorde ik veel herrie uit mijn wasmachine komen en ben ik gillend naar een medewerker gerend. Ik denk dat heel de buurt me gehoord heeft. Mijn laatste hoop: laat mijn telefoon hier niet in zitten. Maar helaas.. zeiknat haalde ik mijn telefoon uit de wasmachine. 3 dagen heb ik zonder telefoon moeten doorbrengen. Nina was zo super lief om een nieuwe telefoon voor me te regelen terwijl ik aan het werk was. Bedankt!!!

Afgelopen maandag was een goede dag op stage. Ik moest vroeg mijn bed uit want ik mocht met mijn baas mee naar een foto shoot. Ik mocht assisteren en kleding bij elkaar zoeken. Onderweg naar de studio, in Brooklyn, hoorde ik opeens op de radio: 'Happy Birthday Nikki!'. Mijn baas had dus blijkbaar een sms naar een vriendin gestuurd die de dj is van de radiozender. Het was niet mijn verjaardag, maar leuk was het wel! Na de shoot zijn we gaan lunchen bij, wat hij mij vertelde, een restaurant met de lekkerste kip van de wereld. En hij had gelijk, wauw, nog nooit zulke lekkere kip op! Dit restaurantje was al bijna 100 jaar oud. Het was een late lunch en we waren vergeten dat we in de avond een meeting hadden bij een restaurant waar we het menu moesten proeven. Nog steeds vol van de kip zijn we s'avonds naar het restaurant gegaan. Het was de bedoeling dat we alles van het menu zouden proeven, omdat we met dit restaurant gaan samenwerken. Helaas lust ik niet zoveel, en steeds als er een nieuw gerecht geserveerd werd, werd ik zenuwachtig. Ik heb zelfs octopus geproefd, geen aanrader!!

Vanavond was de grote kerstboom ceremonie. De kerstboom op Rockerfeller Center zou voor het eerst van het jaar aangaan. Het was een heel feest met optredens van onder andere Mariah Carey, Mary J. Bligde en Kelly Clarkson. Maar het was weer zo ontzettend druk, lopen was bijna onmogelijk.

Verder gaat het goed met me en wil ik hier nog lang niet weg. Helaas gaat de tijd snel en vertrek ik over 6 weken weer naar Nederland. Hier ga ik nog niet aan denken. Ik heb leuke plannen, zoals dat ik dit weekend een tripje naar Canada ga maken. Na een treinreis van 8 uur zal ik aankomen bij de Niagara Falls voor 3 dagen. Super veel zin in!

XXXX

Nikki

  • 05 December 2013 - 14:49

    Oma:

    Lieverd,
    Ik had al gehoord van je telefoonperikelen. Je bent gelukkig niet de enige die een telefoon mee gewassen hebt. Denk maar aan mama!!!
    Wat een belevenissen in één weekend, wat heb je trouwens allemaal gekocht?
    Het is al aardig koud in NY toch? Wij hebben vandaag een flinke storm, kan Sinterklaas dus niet het dak op.
    Misschien gaat het morgen een beetje sneeuwen. Ik hoop voor je dat je NY ook in de sneeuw meemaakt.
    Lijkt me een sprookje, vooral Central Park. Is je kamer goed warm te krijgen en neem vooral veel warme kleding mee naar de NFalls. Maak maar veel foto's.
    Ik heb trouwens een nieuwe computer, Levi heeft hem geïnstalleerd. Mag jij m'n oude hebben, haha.
    Fijn dat Gino al gauw komt en dan nog een paar weken en je bent weer thuis. Dat zal niet makkelijk worden denk ik. Vanavond vieren we dus Sinterklaas. Warme chocomel met slagroom en gevulde speculaas van Ronald.
    Lieverd, geniet van je weekendje Niagara Falls, doe je vriendin de groeten en pas goed op dat je niet in het water valt!!!! Is zo koud....
    We denken aan je, samen met Sinterklaas en alle Pieten.
    Liefs van oma en opa
    XXX

  • 06 December 2013 - 19:27

    Corrie Maaskant:

    Hallo Nikki,

    Nou, ik heb mijn telefoon ook mee gewassen hoor! Alleen was dat al een oude.
    Wat heb je het super daar en vertel dan ook aan al mijn collega's dat ze met hun kinderen een keer
    naar New York moeten.
    Hier in Ambacht is alles prima, Sinterklaas is weer vertrokken, Dat hebben we gevierd bij Steven en Wendy met Kees en Claudia en alle opa's en oma's en natuurlijk de kleinkindjes. Ze waren ontzettend lief en gezellig!
    Martijn Anja en Sanna waren er niet, die zitten in Curacau. Iets warmer als bij jou!
    Vorige week hebben Ronald en ik met een paar collega's van mij een wandeling in Rijsbergen gemaakt
    (17 km) en de eerste Zundertse Trappist mogen proeven. Hartstikke leuk.
    En morgen ga ik met je moeder en oma naar de kerstmarkt in Keulen. Met de bus van mijn werk.
    Heel veel plezier bij de Niagara Falls.

    Groetjes van Corrie en Kees.

    P.S. Niet te veel shoppen anders kom je straks koffers tekort!!




  • 23 December 2013 - 21:26

    Juul:

    Lieve Nikki,
    Tijd vliegt, je bent alweer bijna terug! Iig heel fijne kerstdagen gewenst en een goed begin voor 2014! Ga je naar Times Square? Moet spectaculair zijn......
    Veel liefs
    Juul & Bert

  • 25 December 2013 - 11:54

    Oma En Opa:

    Lieve Nikki en Gino,

    We willen jullie nog even geweldige Kerstdagen toewensen.
    Helaas geen sneeuw, maar wel koud volgens google.
    Ook hier is het zonnig en moeten we het met kunstsneeuw doen.
    Vanmiddag gaan we bij mama en Ronald eten. Ook Levi is er natuurlijk.
    En natuurlijk de cadeautjes!!!! Volgend jaar ben je er weer bij hoor!

    Fijne Kerstdagen en alvast een Gelukkig Nieuwjaar

    Liefs van oma en opa
    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 10341

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: