Happy Holidays! - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Happy Holidays! - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Happy Holidays!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

28 December 2013 | Verenigde Staten, Queens

Happy Holidays! Hiermee ga ik mijn reisverslag afsluiten, want ik heb een hoop meegemaakt deze maand! Ik zal beginnen naar mijn reisje naar het buitenland: Canada!

Het eerste weekend van Canada heb ik geen Sinterklaas gevierd, maar ben ik samen met Nina afgereisd naar Canada met de trein. Om 5 uur s'ochtends ging de wekker. Om half 7 vertrok de trein naar de Niagara Falls. Na veel gedoe met mijn visum had ik het voor elkaar gekregen om legaal het land te mogen verlaten. De dag begon goed, want omdat ons deel van de trein vol zat werden we naar een ander deel van de trein gestuurd. Wat een luxe, de stoelen leken wel bedden! Ook was er een café in de trein waar je alles kon halen. Deze 9 uur durende treinreis naar de andere kant van het land kon nog eens leuker worden dan verwacht. Onderweg kwamen we langs meren, heuvels en kleine stadjes. Ik zat toen al 4 maanden in New York dus ik vond het even wennen om dit te zien. Rust en natuur. Nu mag ik natuurlijk niet klagen, want Central Park is top!

Ons reisje naar Canada zou 3 dagen duren, waarvan we 2 nachten in een hotel in Canada zouden slapen. We besloten de trein de nemen tot aan de grens van Canada en de grens lopend over te steken. Er werd ons namelijk verteld dat grenscontroles erg lang duren en lopen zou een stuk sneller zijn. Toen we dichtbij de grens kwamen stopte de trein opeens midden op het spoor en kwamen er een stuk of 10 politiemannen de wagons in. Wij schrokken hier best van, het was de grenscontrole. De vele vragen die mij op het vliegveld gesteld waren kwamen ook hier weer naar voren. Waar kom je vandaan? Waar ga je heen? Hoelang ben je hier al? Wanneer ga je terug? Waarom verlaat je het land? Na de vele vragen werden we zomaar de trein uitgegooid midden op het spoor in niemandsland opgewacht door Canadese gewapende politiemannen. En alweer mochten we onze papieren en paspoorten te voorschijn halen. Zonder enig richtingsgevoel zijn we de kant van Canada op gelopen. Bij de grens moesten we door een piepklein draaideurtje lopen en aan de andere kant van de brug was Canada, waar we opgewacht werden door een enorm vriendelijke Canadees. We vonden dit land al gelijk veeel leuker.

De Niagara Falls zijn prachtig. Een echt wereldwonder. S'avonds zijn ze verlicht en is er vuurwerk. Het sneeuwde het hele weekend, ons hotel was prachtig en er was genoeg te doen. 3 dagen lang kijken naar een waterval.. daar zit je ook niet op te wachten. Er waren veel restaurants, casino's, clubs en attracties. Zo ben ik in het engste Haunted House ooit geweest. Samen met Nina ging ik naar binnen en de 30 minuut lange attractie was letterlijk een hel. Je zag geen hand voor ogen en de acteurs waren echte mensen.. ik ga daar nooit meer naar binnen! Toen we de uitgang zagen waren we zo blij dat we keihard naar buiten zijn gerend en moesten we haast huilen.. haha, leuke belevenis! Na duizenden foto's, vele belevenissen en een heerlijk bed zijn we weer de grens over gegaan naar Amerika. Dit koste 50 cent, afzetters die Amerikanen! Haha.

Het weekend erna stond al een beetje in het teken van Kerst. Vrijdagavond had ik een Kerstfeest in het hoofdgebouw van de Verenigde Naties. Mijn huisgenootje loopt hier stage en hierdoor kreeg ik toegang. Het is een heel proces om binnen te komen, paspoorten, spullen door de scanner en ook metaaldetectors komen aan de beurt. Tijdens het feest heb ik mezelf een kleine rondleiding gegeven door het enorme gebouw en heb ik de conference rooms gezien waar ze overleggen. Deze zie je altijd op de televisie.

De dag erna was het Santacon! Op deze dag gaat iedereen verkleed als kerstman, rendier, elfje, noem het maar op, de straat op om Kerst te vieren. Je moet het zien als een soort kroegentocht. Ook wij hebben ons verkleed als kerstvrouwen. Het sneeuwde die dag en dat was nog leuker voor het gezicht. Kerstmannen overal! In de metro, door de straten, in taxi's, in de starbucks. Overal waar je keek zag je tientallen mensen verkleed. Eigelijk slaat het nergens op, maar het is zo leuk om mee te maken en om honderden kerstmannen door New York te zien lopen in de sneeuw. Die avond had ik een Santacon huisfeest bij een vriend en zijn we het huis niet meer uit geweest, sneeuwstorm!!

10 dagen geleden is Gino aangekomen in New York. Ik heb van mijn stage een week vrij gekregen voor de feestdagen dus dat kwam goed uit! Helaas ben ik bijna heel de week ziek geweest. Toch ben ik geen 1 dag thuisgebleven en nu moet ik dus het hele weekend bijkomen.. We hebben toeristische dingen bekeken en alles wat met Kerst te maken heeft. Kerst is zo mooi in New York. Overal zijn lichtjes, kerstbomen, decoraties zo groot als gebouwen.

Op Kerstavond waren we uitgenodigd voor een kerstdinner bij de moeder van mijn baas. Ik heb voor het eerst kalkoen gegeten, best lekker. Op Kerstdag wilden we gaan schaatsen in Central Park, maar dit was een slecht plan. Iedereen had namelijk hetzelfde plan als ons. In plaats hiervan zijn we maar rond gaan lopen en hebben we alle kerstversiering op de foto gezet, warme chocomel gedronken en hadden we het vreselijk koud.

Dit weekend zal ik vooral veel uitrusten en me voorbereiden op de volgende week die gaat komen. Jessica, Renee en Britt komen naar New York voor een week om samen met mij Nieuwjaar te vieren! Het word een drukke boel in mijn appartement maar ik heb er super veel zin in. Een groot feest voor Oud&Nieuw staat al gepland!

Verder gaat het goed op stage en heb ik het druk de laatste tijd. Ontmoet ik veel nieuwe mensen en hebben we naast het harde werken ook zoveel plezier met het team. Nog precies een maand te gaan in New York. Ik mis Nederland wel, maar als ik mocht kiezen.. geen twijfel mogelijk!

• 29 December 2013 - 13:27

Juul:

Lieve Nikki, wat een mooi verhaal weer! Wat fijn dat je met oud en nieuw vrienden om je heen hebt. Evelien was je moeder nog tegengekomen in Rotterdam gister en hoorde dat je nog 2 weken langer blijft. Lekker hoor! Wij wensen je een prachtig uiteinde en een heel goed begin van 2014!
    Liefs, Juul en Bert

• 01 Januari 2014 - 12:25

Corriemaaskant:

Hallo Nikki,

Allereerst een heel Gelukkig Nieuwjaar. Dat al je dromen werkelijkheid worden!
    Wat een heerlijk verhaal heb je weer geschreven en ook prachtige foto's.
    Kan je zo'n kerstbal niet even opsturen?
    Voor jou hartstikke leuk dat je wat langer blijft, maar voor het thuisfront wat minder, maar een paar weekjes is wel te doen, nietwaar?
    Geniet van de tijd met je vriendinnen en nog veel succes met je werk!

HAPPY NEW YEAR!!!

Liefs van Corrie en Kees

• 06 Januari 2014 - 21:35

Anja Martijn En Sanna:

Hi Nikki

Gelukkig nieuwjaar!

Jeetje meid wat een belevenissen allemaal zeg!

We volgen al je verhalen met veel belangstelling, alleen zijn we zelf een aantal weken op vakantie geweest, dus hebben we niet op al je berichten kunnen reageren.

We wensen je nog heel veel plezier de laatste weken in New York! Geniet ervan!

X Anja Martijn en Sanna

• 16 Januari 2014 - 10:49

Oma En Opa:

Goedemorgen jarige,

Allereerst gefeliciteerd. We hopen dat al je dromen uitkomen! Wat genieten we van al je verhalen en natuurlijk van al je foto's niet te vergeten.
    Nog een paar weekjes en je bent eindelijk weer thuis. Wat zal dat wennen worden voor je!
    Maar....een lichtpuntje is dat je weer hachee kunt eten.
    Geniet nog even van die paar weken zonder visite en kom gezond naar huis.

Veel liefs en 20 kussen.
    Oma en Opa