Snowflakes! - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Snowflakes! - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Snowflakes!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

13 November 2013 | Verenigde Staten, Queens

Brrrrrrrrrr... Zo omschrijf ik op dit moment mijn gevoelens. Koud! Het is van de een op de andere dag vreselijk koud geworden in de stad. Zodra Halloween voorbij was en de decoraties verdwenen, was het tijd voor gezelligheid: Kerstversiering! Het is erg vroeg en Thanksgiving is nog niet eens geweest, maar New York heeft de kerstsmaak al goed te pakken. De bomen zijn versierd met de mooiste lichtjes en ook de winkels hebben kerstdecoraties. Maar hier hoort natuurlijk ook de kou bij. Ik vraag me soms af waarom ik niet naar een tropisch en warm land ben gegaan voor mij stage.. Maar he, ik ben in New York!

Op mijn stage gaat het nog steeds goed en heb het erg naar mijn zin. Ik merk wel dat we het steeds drukker krijgen nu de feestdagen dichterbij komen. Daar heb ik zin in! Kerst is mijn favoriete tijd van het jaar en in New York moet het geweldig zijn rond deze tijd. De schaatsbaan bij Rockerfeller Center is geopend en ook de grote kerstboom staat al in de stijgers! Op 4 december houden ze een grote ceremonie en gaan de lichtjes van de kerstboom voor het eerst aan. Met Kerst heb ik trouwens een week vrij! Dat is hier heel normaal. Iedereen gaat dan naar familie. Gelukkig komt Gino die week dus dat komt even goed uit.

Afgelopen vrijdag mocht ik eerder weg van stage, want Levi en Nuance kwamen die dag aan in New York! Ze bleven tot dinsdag en we hebben een super leuk weekend gehad.

Op vrijdagavond zijn we gelijk naar Times Square gegaan en hebben daar hamburgers gegeten, heel Amerikaans! Ik vind wel dat je je trip naar New York op Times Square moet beginnen. Zo indrukwekkend! Na 2 maanden wil ik liever niet vaak op Times Square komen. Veelste druk, chaos en alleen maar toeristen. Het was die avond dat ik voor het eerst de extreme kou voelde. Daarom heb ik me de rest van het weekend heel warm aangekleed met een sjaal en een muts!

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan en hebben we bagels gegeten bij mij in Astoria. Met de metro zijn we de stad in gegaan en zijn begonnen in Central Park. Nu het herfst is, is Central Park nog mooier dan het al was. Alle bomen zijn bruin, oranje en rood gekleurd en het heeft een gezellige sfeer. Via 5th Avenue zijn we naar Rockerfeller Center gegaan om de schaatsbaan te bekijken en om naar boven te gaan voor het geweldige uitzicht. Het was die dag helder blauw, dus je had een mooi zicht over heel de stad. Hierna zijn we met de metro naar South Ferry gegaan voor het Vrijheidsbeeld en Battery Park. Ook zijn we die middag nog naar het monument van 9/11 gegaan. Het is prachtig en heel indrukwekkend, vooral in de avond als alles verlicht is. We hebben de avond afgesloten in een Thaais restaurant en zijn naar mijn huis gegaan. We waren kapot van een lange dag lopen door deze grote stad. Ik vind het nog steeds leuk om de toerist uit te hangen, ondanks dat ik alles al heel vaak gezien heb.

Zondag zijn we weer vroeg opgestaan en zijn we gaan eten bij een echte Amerikaanse diner. We bestelden pancakes en milkshakes. We kregen 3 pancakes, maar we konden er allemaal maar 1 op, wat was dat veel! Wel een leuke ervaring. Het eten bij een diner was voor mij ook de eerste keer. We hebben zondag vooral veel geshopt en zijn ook nog naar Brooklyn gegaan. In de avond zijn we naar Chinatown, Soho & Little Italy geweest, waar we lekker pizza gegeten hebben.

Op maandag moest ik helaas werken, maar s'avonds heb ik nog even afscheid genomen. We zijn langs de ShakeShack gegaan, wat bekend staat om de lekkerste hamburgers en deze titel hebben ze verdiend. Dit was de lekkerste hamburger die ik ooit gegeten heb! Hier zal ik vaker terug komen. Helaas begint de rij om te bestellen al buiten het restaurant, wauw! Hierna nog even naar de Macy's geweest om de enorme kerstafdeling te bekijken.

Het was een heel leuk weekend! Ik vond het leuk om mijn leven hier te laten zien en weer even Nederlands te praten en bekende om me heen te hebben.

Nog een leuk nieuwtje: Ik ga met Nina voor een weekend naar de Niagara Falls in Canada op 6 December! Zo gaaf en heb er super veel zin in! We gaan met de trein en slapen dan 2 nachtjes daar. Wel moest ik hier veel voor regelen, want met mijn Visum mag ik blijkbaar het land niet legaal verlaten, want dan laten ze me er niet meer terug in, haha! Gelukkig kwam ik hier optijd achter en kon ik de nodige papieren hiervoor regelen.

Toen ik dinsdag opstond SNEEUWDE het trouwens! Wauw het was een heel mooi gezicht, maar enorm koud. Gelukkig word het deze week iets warmer en geven ze nog geen enorme sneeuw op. Maar dit zal niet lang meer duren.. Maar ik vind het leuk de sneeuw, vooral in een stad als New York. Ik kan niet wachten totdat heel New York in de Kerstsfeer is!

Groetjes vanuit het koude New York!

  • 14 November 2013 - 10:28

    Mabel:

    Nou Nik, ik ben vandaag vrij dus ik ben een plekje aan het zoeken voor alle kadootjes die er voor me meegenomen zijn. Niet slecht! Gisteren hebben oma en ik de foto's bij Levi en Nuance bekeken, die zijn super en ik ga er nu een paar naar je toe sturen.
    Kus Mam

  • 20 November 2013 - 19:25

    Nelleke Van Der Tor :

    Hoi Nikki, wat fijn om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in NY, wat gaaf zeg zoals je alles verteld ik zou er ook zo heen gaan. Fijn dat je baan ook leuk is. Hier alles oke. Aad werkt veel en ik ook. Demi doet Pabo en vindt haar stage op de basisschool ook heel leuk. Geniet lekker. Liefs Nelleke Aad en Demi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 10340

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: