Down under! - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Down under! - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Down under!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

19 Juli 2014 | Australië, Toowoomba

Hoi allemaal!

4 maanden geleden kwam ik thuis uit New York. Ik kan niet beschrijven hoe geweldig mijn ervaring daar is geweest. Ik mis het nog zo vaak! Ik was nog geen maand thuis en de kriebels kwamen alweer. Wat wilde ik graag aan een nieuw avontuur beginnen. Na een gesprek op school over studeren in het buiteland wilde ik me maar watgraag inschrijven. Maar welk land? Dat was de vraag.

Lang heb ik er niet over nagedacht. Australie. Want verder dan dat kan ik niet gaan, toch? 2 maanden later kreeg ik te horen dat ik was aangenomen op de University of Southern Queensland in Toowoomba. Alles was snel geregeld en ik kon mijn ticket boeken. Omdat het in Australie op het moment winter is was er geen sprake van zomervakantie. Het semester zou half juli al beginnen en eindigen eind november.

9 juli was het zover en stapte ik in het vliegtuig. Zenuwachtig! Dit keer wist ik dat niemand me zou kunnen komen opzoeken. Mijn eerste vlucht was richting Dubai en duurde 9 uur. Het hele vliegtuig zat vol met nederlanders en zodra we geland waren kwamen de oranje shirt tevoorschijn en zette iedereen het op een rennen om zo snel mogelijk de halve finale te kunnen kijken van het wk. Het Heineken café kleurde helemaal oranje en dat was erg leuk om mee te maken zo in Dubai. Na 3 uur stapte ik op het 2e vliegtuig naar Brisbane, via Singapore. Een vlucht die 14 uur zou duren.. Wat was ik blij toen we geland waren in Brisbane. Ik heb eerder lang gevlogen, maar dit is niet leuk meer. Het was middernacht toen ik aankwam op het vliegveld en gelukkig kon ik zonder problemen door de douane lopen en vond ik al snel mijn chauffeur. Het was een autorit van nog 2 uur om in Toowoomba aan te komen. Onderweg zag ik al de bordjes met ‘pas op voor kangeroo’s’. En ik heb dan ook mijn eerste kangeroo gezien. Helaas was hij dood en lag hij in de berm..

Na 2 uur rijden kwamen we aan bij mijn appartement en viel ik gelijk in slaap. Het is een mooi appartement met alles erop en eraan, zelfs een heerlijk groot bad. Ook is mijn kamer best groot. Het is nu winter in Australie en het kan behoorlijk koud zijn. Ik kwam aan op een vrijdag en mijn introductieweek zou die maandag erna beginnen. In het weekend heb ik Toowoomba een beetje verkend, maar er is hier niet veel te beleven. De campus van de universiteit is mega. Het heeft alles wat je maak kan bedenken. Fitness/cafe/bar/dokter.... en er zijn veel winkelcentra, maar verder is het hier een en al park en bos.

Op maandag begon mijn introductieweek met een traditionele Aussie Morning Tea. Gedurende deze week heb ik de school goed leren kennen en kregen we allerlei rondleidingen. Ook heb ik al wat studenten ontmoet en iedereen is super aardig. Het is wel zo anders dan in Nederland en alles is zoveel beter geregeld. Ook waren er speciale activiteiten georganiseerd voor internationale studenten en ze komen werkelijk overal vandaan om hier te kunnen studeren.

De introductieweek duurde tot afgelopen woensdag en mijn lessen starten aanstaande maandag pas dus kon ik goed een tripje naar Brisbane plannen. Gelukkig vroeg een meisje uit Amerika gelijk of ze mee mocht dus hoefde ik niet alleen te gaan.

Donderdagochtend vertrok de bus om 8 uur naar Brisbane. Tijdens deze reis heb ik 3 kangeroo’s in het wild gezien, aah!! Rond 10 uur waren we er en gingen we ons hotel zoeken. Geen van ons was ooit in deze stad geweest en we liepen 10x verkeerd, maar uiteindelijk waren we er. Brisbane is een prachtige stad met veel parken, bruggen, restaurantjes en winkels. We hebben heel het centrum doorgelopen en kwamen uit bij South Bank Beach. Dit is een gemaakt strand midden in de stad aan de rivier. Echt een toffe plek. Op vrijdag gingen we naar de Lone Pine Koala Sanctuary en ik was zo enthousiast. Ik kan zeggen dat het wel echt een droom was om ze vast te houden en dat kon hier! Het was een prachtig park met wel 100 koala’s. Je kon met ze knuffelen en op de foto wat echt fantastisch was. Ook kon je een groot veld op met vele kangeroo’s die je kon voeren en aaien. Het was tot nu toe de beste ervaring die ik hier heb gehad. Je zou het niet denken, maar een koala is echt zwaar!

Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin, maar het is nog steeds wennen. Ook het Australische accent is soms echt niet te volgen... De universiteit ziet er veel belovend uit en heb zin om maandag aan mijn lessen te beginnen.

Ik heb alles kort samengevat, want ik heb een hoop te vertellen na een week. Ik kan alleen maar zeggen dat Australie een onwijs mooi land is en dat ik hier een mooie tijd ga beleven. Ik heb in september 2 weken vrij van school en ben van plan om een kleine rondreis te gaan maken.

G’day mate!

  • 20 Juli 2014 - 19:49

    Anja, Martijn & Sanna:

    Hi Nikki
    Wat leuk weer om je avonturen in Australië te volgen. Klinkt allemaal erg leuk. Heel veel plezier en succes maandag met je lessen. We kijken weer uit naar je volgende verhaal!
    X
    Anja martijn en sanna

  • 21 Juli 2014 - 21:24

    Steven, Wendy, Dean, Liv & Ivy:

    Hoi Nikki,

    Erg leuk om te lezen hoe je het deze keer hebt! Ben benieuwd hoe je eerste dag geweest is?
    X Steven, Wendy, Dean, Liv & Ivy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 10331

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: