Noosa, studeren en meer vakantie plannen! - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Noosa, studeren en meer vakantie plannen! - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Noosa, studeren en meer vakantie plannen!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

18 September 2014 | Australië, Toowoomba

Een nieuw berichtje vanuit Australië. Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb het dan ook erg druk op school. De vorige blog sloot ik af met de plannen voor de Sunshine Coast. Hier ben ik inmiddels geweest en wat was het prachtig.

Op vrijdag 29 september ben ik met 3 vriendinnen met de auto naar de Sunshine Coast gereden. Vanuit Toowoomba is dit zo'n 4 uurtjes. Maar onderweg verveel ik me nooit. Het landschap en de natuur is hier prachtig. Af en toe spot ik ook een kangeroo. Rond 2 uur s'middags kwamen we aan in Noosa Heads, een mooi kustplaatsje waar we de komende 3 dagen bleven. Het hostel waar we gingen slapen was super leuk. We hadden zelfs onze eigen kamer. Er was ook een restaurant en een bar. Die middag hebben we door Noosa gewandeld. Het heeft allemaal leuke winkeltjes en restaurantjes en het strand is prachtig. Ook heeft het een groot National Park en daar zouden de volgende morgen heen gaan. Na een wandeling en een ijsje zijn we terug naar het hostel gegaan waar we een welkomsborrel hadden voor alle nieuwe backpackers. Het was heel gezellig en weer veel mensen ontmoet van overal uit te wereld. Na de borrel hadden we vreselijk honger en zijn we een sushi bar in gegaan. Hier serveerden ze sushi op een treintje, dat rondreed op de bar. Zag het super leuk uit en het was heel lekker. Na de sushi nog een ijsje en terug naar het hostel voor een drankje.

De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan voor een wandeling in het National Park. Het was een flinke wandel, maar heel mooi. Het was een soort groot woud met prachtige bomen en met plekjes waar je een uitzicht had over de zee. Na ongeveer 3 uur zijn we terug gegaan voor een middagje strand. Het was de eerste week van de lente, maar al heel warm. Ik besloot een eindje te gaan wandelen en belandde opeens op een bruiloft midden op het strand. Ik heb een tijdje staan kijken en het was echt mooi zo aan zee. Echt een hele ervaring om te zien.

Aan het einde van de middag zijn we mexicaans gaan eten en laat in de avond hebben we nog een strandwandeling gemaakt.

Op zondag hebben we de hele dag op het strand gelegen. Aan het einde van de middag was het helaas tijd om terug te gaan naar Toowoomba, want de volgende dag had ik alweer les. Tijdens uitstapjes als deze krijg ik echt een vakantie gevoel. Het is hier zo mooi aan de kust dat ik nooit meer weg wil. Maar helaas moet ik ook weer terug naar school, waar daarvoor ben ik hier nou eenmaal toch?

Voor de rest gaat het leven hier gewoon door. Elke dag naar school, huiswerk, je kent het wel. Dus zoveel heb ik niet altijd te vertellen. Na school ga ik vaak naar de winkels, naar de bios of naar de sportschool. Ik kijk films met vriendinnen of ga uit eten. Het gewone leventje. Het is hier nu lente en de temperatuur is omhoog geschoten. Het is hier nu zo'n 25 graden. Het mooie weer komt helaas ook met enge beesten. Er zijn al veel slangen gespot op de campus, aaaaah. Ook heb ik vandaag een mega hagedis gezien. Niet tof!

Ook komt er iets heel spannends aan, namelijk de vakantie! Over 2 dagen heb ik de mid-semester-break en dit betekend 2 weken vakantie. Ik heb al van alles gepland met een vriendin en ik heb er super veel zin in.

We reizen aankomende zaterdag af naar Airlie Beach. Dit ligt aan de oostkust en hier zijn de Whitsunday Islands. Een tropisch paradijs. Het ligt midden in het Great Barrier Reef. Hier gaan we onder andere 3 dagen een bootcruise maken langs verschillende eilandjes en natuurlijk veel snorkelen in het Great Barrier Reef. De 2e week zijn we in Townsville en slapen we op Magnetic Island. Een ander eiland midden in het Great Barrier Reef en dit eiland schijnt vol te zitten met koala's. Ben beniewd!

Mijn volgende blog zal geheel gaan over deze reis.

Liefs uit het mooie Australië.

  • 18 September 2014 - 09:11

    Juul:

    Lieve Nikki,
    Jij snapt nu vast wel waarom Bert en ik nog een paar jaar naar OZ willen! Fijne vakantie en geniet met volle teugen! Liefs van ons

  • 26 September 2014 - 21:29

    Corriemaaskant:

    Ha Nikki,

    Wat heb je het weer geweldig en zo te zien ook hele leuke vriendinnen!
    We hebben gisteren op je oma's verjaardag al wat verhalen gehoord over je belevenissen. Ik zal zal ze hier
    niet verklappen, eerst je verhaal maar schrijven. Maar je bent een stoere meid!!
    Zondag vertrekken Kees en ik naar Zakynthos, eindelijk weer een paar weekjes vakantie.
    We zijn erg benieuwd naar alle foto's van o.a. de White Sundays. Heel veel plezier en een dikke kus van Corrie en Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 10302

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: