Eerste 2 weekjes op de USQ - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Eerste 2 weekjes op de USQ - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Eerste 2 weekjes op de USQ

Blijf op de hoogte en volg Nikki

31 Juli 2014 | Australië, Toowoomba

Weer tijd voor een nieuw verslag! In mijn vorige verslag vertelde ik over mijn introductieweek. Op dit moment heb ik er alweer bijna 2 volle lesweken op zitten. Wat betekend dat ik hier nu 3 weken ben, wat gaat de tijd snel zeg!

Vorige week maandag begon mijn eerste lesweek. Ik volg in totaal 4 lessen en heb op donderdag vrij. Al mijn lessen zijn gericht op communicatie en media en ik was enthousiast om te beginnen.

De lessen duren allemaal 2-3 uur, dus ik heb veel vrije tijd. Maar ik heb nu al gemerkt dat de lessen en vooral de opdrachten pittig zijn en zit meestal nog heel de dag op school om te werken. De eerste week waren de lessen vooral gericht op introductie en kennismaking. Er werd verteld wat er van ons werd verwacht en ook moesten we iets over onzelf vertellen. In bijna al mijn lessen ben ik de enige international. De lessen zijn me erg meegevallen en tot nu toe kan ik het goed volgen. Soms word ik afgeleid door het academisch Engels en door het vreselijk onverstaanbare Australische accent, maar ook hier ben ik al snel aan gewend.

Naast de lessen organiseert deze universiteit veel andere activiteiten. Zo was er afgelopen woensdag een gratis barbecue met kangeroo, emu en krokodillen biefstuk. Ik heb gehoord van vrienden dat het heel lekker is, maar ik heb het niet durven proeven hahah!

Ook ben ik vorige week voor het eerst wezen stappen hier in Toowoomba. Het viel niet tegen en de drankjes voor studenten zijn super goedkoop! Ook heeft de uni een bar waar je tot s'avonds laat drankjes kan doen met muziek en pool.

Afgelopen weekend ben ik verhuisd naar een andere kamer en heb nu een heerlijk balkon voor mezelf. De zon staat er s'ochtends op en het begint hier al 25 graden te worden. Ook heb ik er leuke huisgenootjes bij gekregen van mijn leeftijd.

Ik denk dat ik het hierbij laat, want zoveel heb ik niet te vertellen. Het draaide vooral om school deze afgelopen 2 weken en ik heb mijn draai weten te vinden hier op de uni. Het bevalt me prima!

Ook staat er weer een trip gepland met 2 vriendinnen. Eentje is ook Nederlands en de ander Amerikaans. We gaan 3 dagen naar de Gold Coast. Surfers Paradise Beach. De weersvoorspellingen zijn goed, dus dat wordt een heerlijk weekendje aan zee! We vertrekken morgen!

Liefs,

Nikki

  • 31 Juli 2014 - 11:41

    Juul:

    Lieve Nikki, hoorde net van oma dat je al vertrokken was, een nieuw avontuur tegemoet Down Under! Australië is een heerlijk land, dus wederom haal het onderste uit de kan en geniet! Brisbane ken ik alleen het vliegveld, maar verder naar beneden is erg leuk, of naar boven, tis maar hoe je het bekijkt. Wij waren ooit in Noosa. De dierentuin van Steve....., die van de krokodillen, is erg leuk! Veel plezier, we komen je dit keer niet opzoeken, al zou ik graag willen! Liefs Juul

  • 31 Juli 2014 - 11:54

    Oma:

    Lieverd,
    Leuk om je verslag weer te lezen. Fijn dat het zo goed gaat allemaal.Wat zou ik graag om een hoekje willen kijken. In Zwijndrecht gebeurt er niet zo veel. Het is prachtig weer en we fietsen veel. Mam en Ro zitten in Parijs, nog veel warmer!
    Veel plezier aan de Gold Coast en niet surfen hoor, voor je het weet breek je je schouder!
    Tot de volgende keer en dikke kus van oma Zwijndecht.

  • 31 Juli 2014 - 12:40

    Karin Verbeek:

    Hoi Nik
    Leuk stukje heb je geschreven! Zo krijg je toch een klein beetje een beeld van hoe je het daar hebt. Ook fijn voor je dat je nu een andere kamer hebt met wat leeftijdsgenoten.
    Ik kijk er niet van op dat jij geen krokodil en Emu hebt gegeten haha!!
    Hier alles z'n gangetje met mooi weer.
    Heel veel plezier dit weekend. Geniet ervan!!

    Groetjes, Karin. X

  • 01 Augustus 2014 - 19:59

    Anja, Martijn & Sanna:

    Hi nikki
    Klinkt weer super allemaal.
    Blijft leuk om iedere x je belevenissen te lezen.
    Veel plezier aan de Gold Coast.
    X anja sanna en martijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 10300

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: