Surfers Paradise - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Surfers Paradise - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Surfers Paradise

Blijf op de hoogte en volg Nikki

17 Augustus 2014 | Australië, Toowoomba

In New York ging de tijd snel, maar deze keer is het nog erger. Alweer 2 weken voorbij. Ik ben hier nu bijna 6 weken, de tijd vliegt...

Ik begin dit verslag met de trip naar de Gold Coast, Surfers Paradise. Op vrijdag werden we door een vriend gebracht naar Brisbane. Super fijn, scheelde ons weer een busreis. Vanaf Brisbane was het nog 2 uur naar Surfers Paradise en we kwamen aan rond 6 uur s'avonds. Ongeveer 20 graden, prima! Het hostel waar we het komende weekend zouden verblijven was op 5 minuten loopafstand. Het was de eerste keer dat ik in een hostel zou gaan slapen en ik was nieuwsgierig, maar vond het best spannend. Eerste indruk was goed. Het hostel zag er heel gezellig uit en druk bezocht. Personeel was erg aardig en bracht ons naar de kamer. De slaapkamer was klein met 3 stapelbedden naast elkaar gepropt. We deelde deze kamer dus met nog 3 andere meiden. Overal lagen spullen en het was een grote zooi. Dit is het leven dus van een echte backpacker, haha. Er was naast de slaapkamer een woonkamer, keuken en badkamer die we deelden met nog 6 andere meiden. Rond 7 uur gingen we naar beneden waar we een all-you-can eat barbecue kregen voor maar 5 dollar. Super lekker en natuurlijk heel goedkoop. Er waren nog een stuk of 20 mensen. Na de barbecue ging het feest beginnen. De drank kwam tevoorschijn en het eerste drankspelletje werd uitgelegd. Het was heel gezellig en iedereen uit het hostel kwam naar beneden om te spelen en te drinken. Het favoriete Australische drankje heet 'Gun' en het is werkelijk niet te zuipen. Het is de goedkoopste wijn die je kan krijgen en je wordt er heel snel dronken van. Daarom is het vast zo populair. Ik heb het geprobeerd, maar het is echt heel vies. Na de drankspelletjes werden we uitgenodigd om mee te gaan stappen. We zouden van het hostel gratis entree krijgen bij de club en ook nog eens een gratis drankje. Na een paar uurtjes in de club gingen we nog een Ben&Jerry's halen en daarna terug naar het hostel.

De volgende morgen was ik al vroeg wakker. Kan ook niet anders als je met 6 meiden op een kamer slaapt. Eerst een ontbijtje gehaald en daarna naar het strand gegaan. Surfers Paradise is een van de grote stranden van de Gold Coast. We liepen het strand op en de eerste surfers waren al gespot. Het is hier in Australië nog winter, maar het was goed te doen op het strand. S'middags zijn we gaan lunchen bij het Hard Rock Café en zijn we gaan winkelen. In de avond stond een club crawl gepland. Het begon in de Beergarden met een, alweer, all-you-can eat barbecue. Een stuk of 100 man ging mee met de club crawl en we zijn naar 4 verschillende clubs geweest.

Op zondag hadden we nog een ochtendje op Surfers Paradise, voordat we de bus terug namen naar Brisbane. We hebben nog een laatste ontbijtje gehaald aan het strand en zijn toen nog wat gaan wandelen.

Na Surfers Paradise heb ik me vooral met school bezig gehouden. Vorige week had ik al 4 opdrachten staan die ingeleverd moesten worden. Vorig weekend was niet heel bijzonder. Er was een film avond georganiseerd op een van de colleges, ik heb boodschappen gedaan, gesport en heb wat geshopt met een vriendin.

Dit weekend begon met een gezellig avondje in de UniBar. Zaterdag regende het vreselijk hard en ben ik met een vriendin naar de mall geweest om wat te shoppen en zijn we daarna burgers gaan eten. Super lekker, maar wat zijn de porties hier groot. De burger was net zo groot als mijn gezicht.. Gisteravond zijn we nog naar de bioscoop geweest.

Vandaag ben ik naar de markt geweest voor fruit en groente. Het is elke zondag en veel goedkoper dan de supermarkt. Verder heb ik met de meiden nieuwe plannen gemaakt voor een weekendje weg. In het weekend van 29 augustus gaan we 3 dagen naar Noosa Heads aan de Sunshine Coast. Het weer wordt steeds beter dus dat word een weekend zonnen op een prachtig strand.


Tot snel!

  • 17 Augustus 2014 - 16:50

    Juul:

    Lieve Nikki,
    Klinkt allemaal echt Aussies! Noosa is leuk, al vonden wij het grijs gehalte heel erg hoog, haha. Grey haired nomads noemen we die! Veel plezier en geniet! Liefs van ons, Juul

  • 19 Augustus 2014 - 21:39

    Corrie Maaskant:

    Ha Nikki,

    Eindelijk tijd om alles te lezen. Wat heb je het weer fijn. Weer leuke vriendinnen|
    Smeer je wel goed in daar tegen de zonnebrand||
    Bij ons is het nu wel erg rustig.
    Martijn, Anja en Sanna zijn in Noorwegen; Steven,Wendy en de kinderen in Limburg (zijn we zondag een dagje op visite geweest) en Kees, Claudia en Luna zijn net terug van kamperen.
    Wat een lieverd, die Koala.
    Ik moest denken aan mijn Luiaard in Suriname. Hing om mijn nek en was zooo zacht|
    We zijn benieuwd naar je verdere avonturen en geniet er van||

    Liefs van Corrie en Kees

  • 28 Augustus 2014 - 19:46

    Nelleke:

    hoi Nikki

    Wat een belevenis voor je zeg. zo te zien gaat het goed. Ik was van de week gezellig bij je moeder op visite en heb lekker bij kunnen kletsen. Hier alles goed. Demi weer terug uit Mallorca en wij hebben het lekker gehad in Spanje. wel wat minder zon dan andere jaren maar het was daar beter als hier. Van de week leek het wel herfst. Nou nog veel plezier daar en succes met je studie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 10295

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: