Even bijkletsen - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu Even bijkletsen - Reisverslag uit Toowoomba, Australië van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

Even bijkletsen

Blijf op de hoogte en volg Nikki

27 Oktober 2014 | Australië, Toowoomba

En we zijn weer een maand verder sinds mijn vakantie. Een maand vol met lessen volgen, verslagen, presentaties en nog meer verslagen. Ik kan het haast zelf niet geloven, maar deze week is mijn allerlaatste lesweek hier op de USQ. En niet alleen mijn allerlaatste lesweek in Australië, het is mijn allerlaatste lesweek van mijn HBO opleiding! Het klinkt bizar en onwerkelijk. Wat zijn die 4 jaar snel gegaan. En wat zijn deze afgelopen 4 maanden snel gegaan.

De afgelopen maand heb ik dus geen spannende uitstapjes gemaakt. Veel van mijn tijd ging naar het afronden van dit semester, eindverslagen en studeren voor het eind tentamen van volgende week. Maar naast school natuurlijk ook veel gezelligheid met mijn vriendinnen. Shoppen, bioscoopje, lunchen, zonnen, picknicken en vooral heel veel ijsjes! (het is heerlijk zomer hier in aussie, hah!)

Sinds zaterdag is de hitte hier uitgebroken. Gisteren was het 41 graden. Ik kan je vertellen dat ik zin heb in die koude Nederlandse winter! (vooral zonder airco in mijn kamer) Ik wist dat het warm kon worden in Australië, maar dit is wel echt heet. Aangezien we ook geen strand in de buurt hebben, blijf ik liever binnen... Ik ben ook niks gewend..

Deze week is dus mijn laatste lesweek. Volgende week heb ik tentamens en dan zit het erop! Na het tentamen blijf ik nog een week in Toowoomba en daarna vertrek ik toch echt. Gelukkig nog niet naar huis. (ook al kijk ik daar wel erg naar uit!) Maar eerst nog even reizen, want dat is nu eenmaal het leukst. Ik ga eerst een volle week naar Sydney en daarna een volle week naar Melbourne. Ik heb er zoveel zin in! Ik heb behoefte aan de grote stad, de winkels, de drukte en de mensen. Toowoomba is een groot dorp en verre van 'druk'. Ik kan niet wachten.

Op 28 november vlieg ik weer terug naar Nederland. Precies over een maandje. Tot snel!! Maar ik ga eerst nog even volop genieten van mijn laatste 4 weken Aussie.

  • 28 Oktober 2014 - 14:27

    Oma:

    Hoi Nikki,

    Wat is de tijd snel gegaan! Je laatste reisverslag alweer. Wij willen wel een beetje van jouw warme zon lenen. Het is hier vandaag koud en grijs. Tijd voor de open haard. De winkels zijn al volop in Sint en Kerst- sfeer. Fijn dat je die dagen weer thuis bent. Ik ben erg benieuwd hoe Melbourne en Sydney je bevallen.
    Maak er maar veel foto's.

    Ik kan me voorstellen dat je op Toowoomba uitgekeken bent. Nog even volhouden hoor, en we rekenen erop dat je je studie daar goed afrond.

    Lieverd, geniet maar flink van de laatste weken en vooral van het heerlijke weer. Mama hangt hier je winterjassen klaar!!!

    Liefs en dikke kus van
    Oma en Opa


  • 28 Oktober 2014 - 17:23

    Juul:

    Lieve Nikki,

    Weer een geweldige ervaring rijker! Geniet van Sydney, echt een geweldige stad. Ik zal Evelien naar een paar hotspots vragen en ze aan je doormailen! En zo ook Melbourne, we hebben daar 2 hele leuke neven wonen, die je best wat van Melbourne willen laten zien!
    Geniet ervan! Liefs Juul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1396
Totaal aantal bezoekers 10297

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: