First week in NYC - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu First week in NYC - Reisverslag uit Queens, Verenigde Staten van Nikki Westerman - WaarBenJij.nu

First week in NYC

Blijf op de hoogte en volg Nikki

09 September 2013 | Verenigde Staten, Queens

Jeetje wat gaat de tijd toch snel! Ik woon alweer een week in New York. Ik heb al zoveel gezien en meegemaakt dat ik deze blog echt elke week moet bijhouden anders ga ik nog dingen vergeten!

Ik woon nu dus in Astoria, Queens. Astoria is een Griekse wijk die steeds populairder wordt en uitgroeit tot een 'place to be' in New York. Er zijn zoveel leuke bars, cafés, winkeltjes en restaurants en het is veel goedkoper wonen dan in Manhattan. Ik heb wel gemerkt dat boodschappen doen in New York ontzéttend duur is. Vlees, groenten, fruit.. zijn hier echt luxeproducten. Ik snap wel waarom mensen hier zo dol zijn op fastfood. Toch geef ik liever wat meer uit en tot nu toe heb ik nog niet voor fastfood gekozen, yes!

Ik heb er ook alweer een hele werkweek op zitten. Het is echt even wennen om elke dag van 9-18 op kantoor te zitten, maar de tijd is tot nu toe heel snel gegaan. Mijn stage bedrijf, Goldstein Communications, is gevestigd op 7th Avenue, ook wel het Fashion District genoemd. Dit is wel te zien aan alle mooie winkels in de buurt. Het bedrijf zit in een super mooi gebouw en heeft zelfs bewakers voor de deur! In het begin vond ik dat super spannend..

Het werk dat ik doe op mijn stage bevalt me goed. Ik zal kort omschrijven wat ik zoal doe. Goldstein is een communicatiebureau dat werkt voor ongeveer 30 andere bedrijven, hun cliënten. Ik als stagiair heb 5 verschillende cliënten waarvoor ik PR en social media activiteiten uitvoer. Zo heb ik een kledingmerk onder me die meer naamsbekendheid wil genereren en daar moet ik voor zorgen via social media en dergelijk. Dit merk is echt tof en wanneer er fotoshoots zijn voor de nieuwe collectie mag ik assisteren, leuk! Hopelijk komt dat snel :) Andere activiteiten die ik o.a. heb in het bedrijf zijn schrijven voor de bedrijfsblog over trends in public relations en marketing, meetings bijwonen met cliënten en helpen met het organiseren van marketing evenementen.

Ik werk elke dag van maandag tot vrijdag van 9-17:30 en in de middag krijg ik een uur pauze voor lunch, wat echt veel te lang is.. Het weer in New York is op dit moment heerlijk! 27 graden met volop zon. Dus meestal loop ik in mijn lunchpauze lekker in het zonnetje door de straten van New York. (Ik heb nog steeds dat "WAUW IK BEN IN NEW YORK"-gevoel) Ze hebben hier in de stad geen terrasjes en ik ga niet binnen zitten met zulk mooi weer. Er zijn veel zaken waar je lekkere broodjes etc. kan kopen.

Woensdagavond ben ik samen met een jongen uit Nederland, die hier ook voor een paar maanden verblijft, naar de US Open geweest. Wat was dat gaaf! Het was alleen super koud dus ik heb noodgedwongen een dure US Open trui moeten kopen. Maar goed, leuk als herinnering! Het was trouwens de kwartfinale mannen en Djokovic speelde.

Vrijdagmiddag waren alleen ik en mijn stagebegeleidster, Hayley, op kantoor en de baas van het bedrijf belde met de mededeling dat we al om 4 uur weg mochten voor deze ene keer omdat het zulk lekker weer was. Dit kwam zo goed uit, want het is momenteel New York Fashion Week!!!!!!!!! en ik kon niet wachten om naar de locatie te gaan. Helaas zijn de shows alleen voor genodigde, maar buiten op het plein gebeurd zoveel en er is van alles te zien. Modellen, fotografen, journalisten, foto shoots, rode lopers en te gekke outfits. Ik ben er dus gelijk heen gegaan en keek mijn ogen uit. Ik denk dat ik er 3 uur lang heb rondgelopen en gewoon heb gekeken naar alles wat er gebeurde.

En toen was het weekend! Vrijdagavond ben ik met mijn huisgenootje naar een bar in Astoria gegaan. We hadden afgesproken met een vriendin van haar en het was heel gezellig. Ondanks de maximale leeftijd +21 kwam ik binnen, gelukkig. De vriendin van mijn huisgenoot bracht ook twee vriendinnen mee dus ik leerde gelijk nieuwe mensen kennen. We besloten na een uur in de bar weg te gaan, maar we wilden nog niet naar huis. We kwamen op het gekke idee om naar Times Square te gaan om 12 uur s'nachts. De metro hier gaat heel de nacht door, super fijn. Zelfs rond dit tijdstip was het nog druk op Times Square. Het is in de avond zoveel mooier met alle verlichte gebouwen en billboards. We zijn rond gaan lopen en hebben wat foto's gemaakt en zijn toen weer naar huis gegaan.

Zaterdag kon ik eindelijk uitslapen! Ik wilde er een rustig dagje van maken en ben in mijn eentje naar 5th Avenue gegaan om wat winkels te bekijken. Ik ben alleen nergens naar binnen gegaan, want je kan hier niks anders vinden dan Prada, Chanel, Dior, noem het maar op. Wel heel leuk om te zien natuurlijk.

Vandaag ben ik samen met mijn huisgenootje en twee andere meiden naar Coney Island Beach geweest. Het was een typisch Amerikaans strand met een hele grote boulevard. Er was zelfs een pretpark! We hebben gezond, ijs gegeten, rondgelopen en zijn daarna naar Brooklyn Bridge Park gegaan. Hier heb je het mooiste uitzicht over heel Manhattan. We zijn met de ferry van Brooklyn naar Manhattan gevaren en naar huis gegaan. Ik heb gekookt en daarna zijn we naar de fitness gegaan, wat al de derde keer is deze week. Mijn huisgenoten zijn alle 3 heel sportief wat mij ook motiveert!

Het was een goede eerste week en ik heb al zoveel nieuwe mensen ontmoet, kan niet beter! Morgen weer een nieuwe werkweek en ik heb er wel zin in. (Is het al weekend????)

  • 09 September 2013 - 12:16

    Oma:

    Ha lieverd,

    Geweldig om je verhaal te lezen. Wat maak je een spannende dingen mee!
    Ik moet het maar met de foto's doen terwijl jij iedere dag van deze geweldige stad kunt genieten.
    Kortom, ik zou wel met je willen ruilen. Was ik maar zo'n vijftig jaar jonger!!!!
    We verheugen ons alweer op je volgende verslag.
    Veel liefs en een dikke kus van opa en oma.

  • 09 September 2013 - 13:45

    Juul De Wijn:

    Lieve Nikki,
    Wat een groot plezier om je verslag te lezen! Ik kan ook niet wachten om te gaan.
    Ik hoop dat we de gelegenheid hebben om elkaar te zien. Tot over 2 weken.
    Liefs, Juul

  • 09 September 2013 - 14:24

    Anja Martijn & Sanna:

    Hi Nikki
    Wowww echt super joh je eerste week New York. We vinden het zo stoer van je. Geniet er van en we kijken weer uit je volgende verhaal!
    X


  • 09 September 2013 - 16:31

    Sjaan Bakker:

    Hallo Nikki,
    Wat fijn om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt.
    Je hebt al heel veel gezien in de eerste week en ook jouw stageplaats vind je leuk.
    Met de andere meisjes kan je ook goed opschieten hè?
    Ik vind het leuk om jouw verslag te lezen en kijk alweer uit naar het volgende.
    Groeten en liefs van tante Sjaan.

  • 09 September 2013 - 19:59

    Ro(pap):

    Wat leuk deze blog,. heb je prive nog meer te doen.
    Je doet erg veel ervaring op zo en ik ben blij dat je het zo fijn vindt in the big apple.
    Schatje geniet maar lekker verder en doe je best op de stage(t gaat je redelijk makkelijk af merk ik).
    XXXXX Ro.

  • 15 September 2013 - 22:54

    Corrie En Kees:

    Hoi Nikki,
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en wat een leuke huisgenootjes! Je verhalen zijn echt leuk om te lezen, dus schrijf maar heel veel over al je belevenissen.
    Alleen krijgen wij daardoor ook wel heel veel zin om ook eens naar New York te gaan.
    Geniet van alles!
    Groeten en liefs van Corrie en Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nikki

20 jaar, 4e jaars Communicatie student Op het moment aan het studeren in Australië

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 10333

Voorgaande reizen:

09 Juli 2014 - 19 November 2014

Australie 2014

29 Augustus 2013 - 18 Januari 2014

Stage in New York!

Landen bezocht: